100 - علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی : در این مقاله می خواهیم در خصوص علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

Picture2 8 - علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

یکی از عمل هایی که امروزه متقاضیان فراوانی دارد انجام عمل جراحی پلک می باشد. این عمل برای افرادی استفاده می شود که دچار افتادگی پلک و یا پف اطراف چشم هستند.  این عمل جنبه درمانی دارد و افراد به منظور زیبایی بیشتر هم می توانند از این عمل استفاده نمایند. انجام این عمل باعث می شود چشم هایتان بزرگ تر دیده شود. دقت کافی در انجام این عمل بی خطر است. لازم به ذکر است ممکن است بعد از انجام این عمل عوارضی ایجاد شود. اما این عوارض ماندگار نیست و بعد از گذشت چند روز این عوارض از بین خواهد رفت. احتمال ماندن جای زخم و بخیه در این عمل تقریبا نزدیک به صفر است.

 

عوارض احتمالی عمل جراحی پلک بلفاروپلاستی

انجام این عمل باید توسط یک پزشک مجرب و با تجربه انجام شود. سخت پلک زدن بخاطر ورمی که بعد از عمل برای بیمار بوجود میاد، یک جراح خبره که به آناتومی چشم انسان تسلط کامل داشته باشد. (علت کوچک شدن چشم بعد از عمل پلک)در صورتی که یک پزشک تسلط کافی به ناحیه چشم نداشته باشد و مراقبت های قبل و بعد از عمل توسط شخص بیمار انجام نشود قطعا عوارضی را به همراه دارد. این عوارض به شرح ذیل می باشد:

تورم و کبودی: تورم و کبودی چشم مشکلی است که بعد از انجام جراحی پلک به وجود می آید. اما توجه داشته باشید اگر این تورم از حالت نرمال خود خارج شود می تواند مانع از باز و بسته شدن چشم ها  شود. در نتیجه می توان گفت علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی همین امر می باشد. البته توجه داشته باشید بیمار به راحتی می تواند با انجام اموری مانند کمپرس آب سرد و یا غیره در جهت بهبود این کبودی ها قدم بردارد. بروز جوش های ریز و سفید در ناحیه اطراف چشم و بخیه های ایجاد شده: یکی دیگر از عارضه هایی که بعد از انجام این عمل بروز می کند ایجاد جوش های ریز و سفید در این ناحیه می باشد. برای برطرف کردن این جوش ها هیچ جای نگرانی نیست و به راحتی می توانید با مصرف کرم هایی به دستور پزشک باعث از بین رفتن این جوش ها شوید.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در همدان

احساس درد شدید: بعد از انجام عمل جراحی پلک ممکن است با درد های شدید در ناحیه عمل شده مواجه شوید. برای جلوگیری از این امر بهتر است قبل از شروع عمل از مسکن های قوی که به وسیله پزشک تجویز شده است استفاده نمایید.

ریزش سخت اشک و عدم امکان باز و بسته کردن پلک ها به راحتی: یکی از دلایل سخت پلک زدن در افراد به وجود آمدن تورم بعد از عمل می باشد. حتی ممکن است به علت تورم های ایجاد شده غده های اشکی به خوبی و مثل سابق توانایی کار نداشته باشند. ولی جای نگرانی نیست این مورد بعد از گذشت چند روز حل می شود.

عدم تقارن میان دو چشم: این مورد زمانی اتفاق می افتد که بافت به صورت مساوی از روی پلک های فرد بریده نشود. این کار نتیجه کار یک پزشک بی تجربه می باشد. انجام این کار باعث می شود پلک ها به طور کامل بسته نشوند و همیشه چشم ها در حالتی نیمه باز قرار داشته باشند. تغییر رنگ در ناحیه جراحی شده: این امر به دلیل عدم توانایی پزشک در عمل و یا واکنش های بدن فرد رخ می دهد. اسکار داخلی بزرگ در ناحیه چشم ها: این امر یک عارضه نادر در عمل جراحی پلک می باشد. در این عمل پزشک برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها برش هایی بر روی پلک ایجاد می کند که ممکن است باعث ایجاد عارضه هایی بر روی پوست شود. تمام مواردی را که در بالا تر ذکر کردیم تعداد اندکی از عوارض ایجاد شده بعد از عمل جراحی پلک می باشد. پیشنهاد مقاله : هزینه جراحی پلک بلفاروپلاستی

حتما بخوانید:  مراکز عمل بلفاروپلاستی در غرب تهران

 

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

همانطور که در بالا تر نیز اشاره کردیم بعد از عمل ممکن است عوارض بلند مدت و یا کوتاه مدتی در فرد بیمار رخ دهد. بروز این عوارض، مشاهده نتیجه نهایی کار توسط پزشک را به تعویق می اندازد. حتی در بعضی از این عوارض ممکن است چشم ها کوچک تر از قبل دیده شوند.

Picture1 7 - علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

در ادامه به عوارض که ممکن است باعث کوچک دیده تر شدن چشم ها شود اشاره خواهیم کرد این عوارض به شرح ذیل می باشد:

همانطور که در بالا تر ذکر کردیم تورم زیاد در ناحیه چشم باعث کوچک تر دیده شدن چشم ها می شود. احساس درد شدید و عدم توانایی فرد در پلک زدن یکی دیگر از دلایل کوچک دیده شدن چشم ها می شود. همانطور که در بالا تر نیز اشاره کردیم برای انجام این عمل باید نزد یک پزشک حاذق و با تجربه مراجعه نمایید. چرا که بی تجربگی یک پزشک در عمل جراحی پلک باعث می شود در(کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی) هنگام جراحی به جای برداشتن و بریدن پوست های اضافه، چربی های مفید درون چشم برداشته شود. این امر باعث می شود چشم ها فرو رفته و کوچک تر از حالت اولشان دیده شود. اسکار های داخلی در چشم یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن این عارضه می باشد. برای جلوگیری از این امر باید به چند نکته توجه کرد این موارد به شرح ذیل می باشند:

مراجعه به پزشکی حاذق برای انجام عمل جراحی پلک

جدی گرفتن مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی

حتما بخوانید:  حداقل سن مناسب برای بلفاروپلاستی

مواردی را که ذکرکردیم در نتیجه عمل جراحی پلک بی تاثیر نیست و با رعایت این موارد می توانید دوران نقاهت آرامی را سپری کنید.

توجه داشته باشید اگر عمل به درستی انجام نشده باشد و استاندارد های یک عمل موفق رعایت نشده باشد فرد دچار مشکل های غیر قابل جبرانی خواهد شد و چه بسا مجدد نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

Picture3 9 - علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

سخن پایانی

عمل جراحی پلک به منظور زیباتر کردن چهره و درشت تر کردن چشم ها استفاده می شود. در نتیجه این عمل را جدی بگیرید و به مراکز معتبر برای انجام این امر مراجعه نمایید. لازم به ذکر است در ابتدای عمل به واسطه جراحی انجام شده بر روی پلک ممکن است با تورم و التهاباتی روبه رو شوید. اما این موضوع بعد از گذشت چند روز به حالت اول خود باز می گردد و جای نگرانی نیست.

اقدامات قبل از جراحی پلک که باید بدانید

لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب جراحی پلک، رعایت نکاتی برای قبل و بعد از جراحی پلک می باشد. عمل جراحی پلک علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است. در نتیجه با رعایت نکاتی مربوط به قبل و بعد از انجام جراحی پلک عملی فوق العاده را تجربه نمایید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که با انتخاب یک کلینیک حرفه ای و کاربلد می توانند نتیجه ای مطلوب را از عمل جراحی پلک خود دریافت کنند. در حالی که اینگونه نیست و باید با رعایت نکاتی در خصوص بهبود نتیجه عمل کوشید.

Read More »
مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *