100 - افتادگی پلک چیست

افتادگی پلک چیست

اگر اخیرا به چهره خود در آینه نگاه کرده اید و متوجه ظاهر خسته و خواب آلود چشمان خود شده اید، به سادگی از کنار آن عبور نکنید. اگر پلک بالایی شما آویزان شده است و تا حدودی چشم را پوشانده است، نشان از بروز افتادگی پلک ها دارد که بایستی جهت درمان آن و بازیابی زیبایی چشمان خود اقدام نمایید؛ در این مطلب به معرفی افتادگی پلک ها و راه اساسی رفع آن خواهیم پرداخت با ما تا انتها همراه باشید.

 

افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک که با نام پزشکی پتوز معرفی می گردد یک نوع مشکل برای پلک فوقانی است که سبب می شود پلک به سمت پایین کشیده شود. در واقع هنگامی که پوست و بافت بالای چشم، بیش از حد معمول به سمت پایین بیاید با این عارضه روبرو هستیم که این وضعیت می تواند برای یک چشم و یا هر دو چشم رخ دهد. وابسته به شدت بیماری، این مسئله می تواند منجر به انسداد مردمک چشم ها و مانع دید کامل فرد شود.

پلک چیست - افتادگی پلک چیست

چه کسانی دچار افتادگی پلک می شوند؟

هر فردی ممکن است به افتادگی پلک دچار شود و تفاوت چندانی بین زنان و مردان وجود ندارد. از علل طبیعی همچون مشکلات مادرزادی، عوامل وراثتی، افزایش سن، تضعیف ماهیچه پلک و بیماری ها تا علل غیر طبیعی همچون ضربه به چشم، سکته مغزی، اختلالات عصبی، آسیب به عضلات و رباط های پلک همگی از موارد موثر در بروز چنین مسئله ای هستند. همچنین عارضه ناشی از تزریق نادرست بوتاکس، عارضه ناشی از جراحی چشم غیر اصولی، آسیب به عصب عضلات چشم، سندرم هورنر، وجود تومور یا کیست در چشم یا پلک و مالش بیش از حد چشم نیز می توانند از عوامل موثر در ایجاد افتادگی پلک باشند.

حتما بخوانید:  متخصص جراحی بلفاروپلاستی در آذربایجان شرقی

 

علائم افتادگی پلک چیست؟

اصلی ترین نشانه این عارضه، شل شدگی و افتادگی پلک ها است که در برخی موارد به راحتی توسط فرد قابل تشخیص است و در برخی موارد نیاز به معاینه پزشک است. همچنین خشکی چشم، ریزش اشک و وجود درد از جمله علائم دیگر افتادگی پلک هستند که در ظاهر چهره نیز تاثیرگذار است و سبب می شود چهره شما خسته یا ناراحت نمایان شود. در بعضی افراد افتادگی پلک تا حدی پیشرفت کرده است که برای گفتگو با دیگری مجبور هستند سر خود را به عقب بگیرند تا فرد را مشاهده کنند. در نمامی این حالت واجب است که در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا شرایط چشم ها و پلک های شما مورد بررسی و معاینه قرار گیرند.

درمان افتادگی پلک

درمان اصلی افتادگی پلک، عمل جراحی بلفاروپلاستی است. با کمک این عمل، پلک فوقانی شما ابعاد استانداردی پیدا می کند و مشکلات مربوط به آن رفع می شود. نخستین گام، مراجعه به پزشک است تا امکان انجام جراحی پلک برای شما مورد بررسی قرار گیرد. پس از انجام آزمایش ها و ارزیابی سلامت چشم ها، برای عمل بلفاروپلاستی آماده خواهید شد. برخورداری از سلامت عمومی و عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای در تصمیم جراح مبنی بر انجام عمل بلفاروپلاستی موثر خواهد بود. در طی این جراحی، بیهوشی موضعی برای شما اعمال می شود و متخصص اقدام به برش پلک فوقانی می نماید تا علاوه بر حذف پوست اضافه پلک، چربی های مازاد موجود در زیر پلک را نیز خارج کند. این فرآیند حدودا 1 ساعت به طول می انجامد و در انتها نیز با دستان جراح ماهر و باتجربه، بخیه زده می شود تا پس از بهبودی، هیچ آثاری از زخم و اسکار باقی نماند.

حتما بخوانید:  انواع عمل بلفاروپلاستی

 

افتادگی پلک یکی از مشکلاتی است که زنان و مردان در هر سنی امکان مواجه شدن با آن را دارند. این مسئله، امروزه توسط جراحی افتادگی پلک به آسانی قابل حل و درمان خواهد بود تا علاوه بر رفع مشکلات ناشی از آن، به بازیابی زیبایی شما کمک کند. جراحی افتادگی پلک یک عمل نسبتا ساده و بدون ریسک است که از عوارض خفیف و گذرا برخوردار می باشد و سلامت شما را مورد تهدید قرار نمی دهد. بدون شک انتخاب جراح حاذق و کلینیک معتبر، در نتیجه ی جراحی و ماندگاری آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. با رعایت مراقبت های قبل از عمل و جدی گرفتن توصیه های بعد از عمل، در مدت زمان کوتاه سه هفته ای، نتایج این جراحی قابل مشاهده خواهد بود.

نمونه کارهای لیپوماتیک

https://atrasbeauty.com/wp-content/uploads/2024/01/video_2024-01-29_14-38-37.mp4https://atrasbeauty.com/wp-content/uploads/2024/01/video_2024-01-29_14-38-41.mp4https://atrasbeauty.com/wp-content/uploads/2024/01/video_2024-01-29_14-38-35.mp4https://atrasbeauty.com/wp-content/uploads/2024/01/video_2024-01-29_14-38-40.mp4 نمونه کارهای لاغری لیپو اترس بیوتی کلینیک زیبایی اترس

Read More »
مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *