100 - انواع عمل بلفاروپلاستی

انواع عمل بلفاروپلاستی

انواع عمل بلفاروپلاستی : برخی افراد متوجه چشمان پف کرده و خسته خود شده اند و در این فکر هستند چگونه ظاهر خود را جوانتر کنند و به درمان این مشکلات بپردازند. راه حل اساسی این مسئله، انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است که هر گونه علائم پیری و افتادگی را در اطراف چشم شما اصلاح می کند. این درمان می تواند شامل جراحی پلک بالا یا پایین و در برخی موارد هر دو پلک باشد. در این نوع عمل جراحی، پوست اضافه و چربی اطراف این ناحیه برداشته می شود تا علاوه بر رفع مشکلات بینایی، ظاهر شما نیز جوانتر و شاداب به نظر برسد. در این مطلب به معرفی انواع عمل بلفاروپلاستی و مزایای آن خواهیم پرداخت با ما تا انتها همراه باشید.

 عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی بر روی پلک فوقانی و پلک تحتانی قابل انجام می باشد. در پلک بالایی، متقاضیان از پوست اضافی و افتادگی رنج می برند که با کمک این عمل جراحی، قابل اصلاح می باشد. همچنین کلیه ی افرادی که از چربی مازاد بر روی پلک فوقانی برخوردار هستند کاندید مناسبی برای این عمل می باشند. افتادگی پلک فوقانی نه تنها در ظاهر تاثیر منفی می گذارد بلکه به چشم های بیمار نیز فشار وارد می کند و سبب می شود بخشی از بینایی مختل گردد. بنابراین یکی از انواع عمل بلفاروپلاستی، جراحی مشکلات مربوط به پلک بالایی با برداشتن پوست اضافی، چربی های مازاد و گاهی اوقات برداشتن بخش نازک عضلانی به نام اوربیکولاریس است تا سنگینی پلک ها رفع گردد. نوع دیگر، بلفاروپلاستی پلک پایین است که جهت بهبود پلک شل شده و پف کرده تحتانی کاربرد دارد. در این روش بخش هایی همچون پوست افتاده، رسوبات چربی و ماهیچه های اضافی از بین می روند و به سفت شدن پلک های پایین کمک می کند. از لحاظ تکنیک انجام جراحی، انواع عمل بلفاروپلاستی به حالات زیر تقسیم می شوند:

  • بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین از طریق برش
  • بلفاروپلاستی پلک ها با لیزر
  • بلفاروپلاستی شیمیایی TCA
  • جراحی پتوز پلک فوقانی
  • جراحی پلک تحتانی از داخل
حتما بخوانید:  متخصص جراحی بلفاروپلاستی در خوزستان

 

 

 

مزایای بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

جراحی بلفاروپلاستی برای افرادی که علائم مرتبط با مشکلات پلک همچون افتادگی، پف کردگی، شل شدگی، چین خوردگی را دارا هستند مناسب است که در اینجا مزایای بلفاروپلاستی را برای شما شرح می دهیم:

  • کاهش پیری پوست دور چشم
  • بهبود وضعیت نامتقارن پلک ها
  • رفع افتادگی مژه ها و ابروها
  • بهبود چین خوردگی های دور چشم
  • بهبود بینایی و دید کاملتر
  • ایجاد ظاهر با طراوت و شاداب
  • اصلاح فرم چشم ها
  • رفع کامل افتادگی و پف پلک ها

 

 

آیا من کاندید بلفاروپلاستی هستم؟

یکی از مهم ترین مواردی که بایستی بدان توجه کنید این است که آیا شما کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی هستید یا خیر. افرادی که برای جراحی پلک اقدام می کنند نباید مبتلا به بیماری های چشمی باشند. همچنین در صورت وجود هرگونه بیماری های زمینه ای مرتبط با قلب و عروق، قند خون و تیروئید نیز، بایستی به پزشک اطلاع داده شود تا صلاحدید انجام یا عدم انجام این جراحی برای شما، طبق نظر متخصص باشد. به طور کلی کاندید مناسب برای این درمان، افرای هستند که دارای پلک افتاده یا پف پلک ها می باشند و از سلامت عمومی برخوردار می باشند.

 

 

 

بعد از جراحی پلک چه انتظاری باید داشته باشید؟

جراحی پلک اصولا به صورت سرپایی و تزریق بی حسی موضعی انجام می شود و پس از اتمام جراحی بدون نیاز بستری و ریکاوری می توانید به منزل بازگردید اما با اینحال توصیه می گردد که حتما همراه داشته باشید. حدود 2 روز پس از جراحی پیشنهاد می شود در منزل باشید و به استراحت بپردازید. پس از این زمان می توانید فعالیت های روزانه خود همچون رفتن به محل کار را از سر بگیرید اما حتما تا 3 هفته از انجام فعالیت های سنگین از جمله بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. در روزهای اولیه بهتر است کمپرس سرد را بر روی پلک ها به آرامی قرار دهید و فشاری وارد نکنید و هنگام خوابیدن نیز، با استفاده از بالش مرتفع، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا کبودی و تورم اطراف چشم ایجاد نشود. در انتها نیز به دستورالعمل های پزشک توجه کنید تا نتایج ایده آل حاصل از جراحی بلفاروپلاستی را در طی یک ماه پس از عمل رویت نمایید.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در بوشهر

 

همانطور که در این مطلب بدان اشاره شد، بلفاروپلاستی، با مزایای بسیار مناسبی همراه است که این مزایا در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس در متقاضیان می شود. با کمک انواع عمل بلفاروپلاستی بسیاری از بیماران، زندگی جدیدی پیدا می‌کنند و از نتایج آن تا سالها راضی خواهند بود. مجموعه زیبایی دکتر محمد جعفری با بهره گیری از جدیدترین تکنیک های بلفاروپلاستی در خدمت شما عزیزان می باشد که می توانید با شماره تماس های قید شده با مجموعه در ارتباط باشید.

Recent search terms:

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

2 پاسخ

  1. سلام انواع عمل بلفاروپلاستی برای پلک بالا برای همه سن ها مناسب ؟ من 65 سال دارم ؟

    1. سلام بله برای همه سن هه انواع عمل بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین مناسب ولی باز بیاید دکتر بررسی کنند انواع عمل بلفاروپلاستی نیازی به بیهوشی جنرال ندارد و از این بایت برای همه سن ها مشکلی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *