100 - افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال که افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟ پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در البرز

Picture3 8 - افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم

افتادگی پلک در افراد به علت های فراوانی رخ می دهد. علت هایی نظیر افزایش سن، وارد شدن ضربه به چشم ها و یا غیره. به هرحال هر موردی که باعث ایجاد حالتی غیر طبیعی در چهره شود باید سریعا پیگیری و درمان شود. چرا که چشم ها عضو مهم و حیاتی در چهره هر فرد هستند. وجود چشمانی زیبا و سالم در هر فرد باعث می شود اعتماد به نفس در فرد تقویت شود. افتادگی پلک در افراد می تواند اکتسابی و یا مادر زادی باشد. افتادگی پلک مادرزادی باید سریعا پیگیری و درمان شود.

چرا که ممکن است آثار غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد. افتادگی پلک اکتسابی طی گذر زمان و به علت کهولت سن در افراد و یا وارد شدن ضربه و غیره ایجاد می شود. به طور کلی می توان ادعا کرد افتادگی پلک در ابتدا تنها ممکن است تغییراتی در چهره را به همراه داشته باشد. اما طی گذر زمان آثار غیر قابل جبرانی بر جای می گذارد. در نتیجه به محض ایجاد این تغییر در چهره خود، به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم

 افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم ارائه راهکار هایی در این خصوص

اگر بخواهیم به این سوال که افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم پاسخ دهیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

حتما بخوانید:  درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

انجام ورزش: انجام ورزش هایی اصولی و کاربردی بدون نیاز به هیچ دستگاهی می تواند باعث بهبود افتادگی پلک در افراد شود. انجام ورزش چشم دارای مراحلی اصولی است. در این مقاله این مراحل را به اختصار نام می بریم:

  1. انجام گرم کردن چشم ها
  2. 2-     انجام تمرین پلک زدن
  3. انجام تمرین تحریک عضلات چشم ها
  4. انجام تمرین مقاومتی برای چشم ها
  5. انجام تمرین لیفت ابرو ها
  6. انجام تمرین کشش پلک ها
  7. انجام تمرین یوگا چشم
  8. انجام تمرین پوشاندن چشم

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که به وسیله تمرین و ورزش چه مدت طول می کشد تا پلک های افتاده چشم به حالت اول باز گردند؟

راز موفقیت به وسیله این تمرینات برای درمان افتادگی پلک انجام مداوم این تمرین ها می باشد. برای دریافت نتیجه از این ورزش ها باید تمامی عضلات چشم را درگیر کنید. هر چقدر در انجام تمرینات فوق کوشا تر باشید زود تر به نتایج قابل قبول دست پیدا می کنید.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در گیلان

Picture1 6 - افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم

درمان های دیگری که برای افتادگی پلک کاربرد دارد جراحی پلک است

اگر پلک هایتان به اندازه ای دچار افتادگی شده اند که در دید شما اختلال ایجاد کرده اند تنها به وسیله ورزش امکان رفع این اختلال وجود ندارد و باید به سراغ راه های دیگر برای رفع آن باشید در ادامه این مقاله به معرفی انواع راه های دیگر اشاره خواهیم کرد.

 از بین بردن اثر تزریق بوتاکس اشتباه: اگر به واسطه تزریق اشتباه بوتاکس در نواحی اطراف چشم دچار افتادگی پلک شده اید می توانید به وسیله تزریق قطره چشمی آپراکلونیدین این اختلال را از بین ببرید. با استفاده از این قطره پلک هایتان ریکاوری می شود و به حالت اول خود باز می گردند.

حتما بخوانید:  علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و عوامل مربوط به آن

انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی: با انجام این عمل به راحتی می توانید پلک های اضافی اطراف چشم خود را از بین ببرید. در این روش از تیغ های جراحی کمک گرفته می شود. و در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود. این راه به طور قطعی باعث از بین رفتن پلک های افتاده اطراف چشم می شود. اما دوران نقاهت بعد از آن حداقل 10 روز می باشد. لازم به ذکر است بعد از پایان این عمل با التهاب و تورم هایی مواجه خواهید شد که در صورت رعایت موارد اصولی قبل و بعد از عمل این التهابات بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

انجام عمل جراحی پلک به وسیله لیزر: در این عمل هم پلک های اضافی اطراف چشم به طور کامل از بین خواهد رفت. نقطه قوت این عمل در مقایسه با عمل بلفاروپلاستی دوران نقاهت کوتاه آن و عدم وجود خونریزی در این عمل می باشد. لازم به ذکر است این عمل نیاز به بخیه ندارد و التهابات این عمل در مقایسه با عمل بلفاروپلاستی به مراتب کمتر می باشد.

نکته مهم

در خصوص عمل هایی که در بالا ذکر کردیم باید برای انجام آن به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه نمایید. چرا که انجام این عمل توسط پزشکی بی تجربه و ناشی می تواند صدمات غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد. در نتیجه اگر فردی هستید که قصد انجام این عمل را دارید با تحقیق و مشاوره اقدام به انجام آن نمایید.

درمان افتادگی های خفیف پلک به وسیله مصرف داروهای گیاهی: اگر دچار افتادگی پلک به صورت خفیف هستید با مصرف داروهای گیاهی می توانید شاهد بهبود شرایط پلک خود باشید. در ادامه این مقاله به معرفی گیاهان دارویی که در این زمینه کمک کننده می باشند می پردازیم.

حتما بخوانید:  درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

بعضی از گیاهان خاصیت ضد التهابی دارند و برای درمان افتادگی های خفیف پلک مناسب می باشند. گیاهانی نظیر زنجبیل، دارچین و غیره. استفاده از این گیاهان به صورت دمنوش می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در بهبود شرایط داشته باشد. حتی از داروهای گیاهی که پایین تر به آن ها اشاره می کنیم می توانید به عنوان ماسک استفاده نمایید. این دارو ها به شرح ذیل می باشد:

آلوئه ورا

زنجبیل

بابونه

خیار

جو و غیره.

Picture2 7 - افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

از این گیاهان می توانید به عنوان ماسک استفاده نمایید. هر کدام از مواردی را که در بالا نام بردیم را می توانید با روش های مخصوص خود چند بار در هفته به عنوان ماسک بر روی صورت، به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید تا شاهد تاثیرات آن باشید. این گیاهان با دارا بودن خاصیت ضد درد و ضد التهاب می توانند کمک شایانی به بهبود شرایط پلک شما کنند. لازم به ذکر است استفاده از ورزش و داروهای گیاهی تنها در شرایطی که دچار افتادگی پلک به صورت خفیف هستید کارساز است. در صورتی که به واسطه افتادگی پلک دچار اختلال در بینایی شده اید باید برای درمان حتما از پزشک متخصص مشورت بخواهید.

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *