100 - ملاک های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست؟

ملاک های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست؟

ملاک های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست:ارزشمندترین عضو بدن هرکس صورت اوست. بنابراین زیبایی صورت می تواند تاثیر فراوانی در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد داشته باشد. لذا انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک بسیار مهم است. برای عمل پلک بهتر است نزد شناخته شده ترین متخصصان جراحی پلک مراجعه کرد. افتادگی پلک را نباید یک مشکل ساده زیبایی تلقی کرد و باید پس از معاینه دقیق توسط پزشک مجرب به دنبال درمان مناسب بود .در این مقاله به ملاک های انتخاب یک متخصص خوب برای زیبایی پلک ها می پردازیم.

جراحی پلک چیست؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) فرآیند برداشتن چربی اضافی ، بافت ماهیچه ‌ای و پوست از پلک‌ های تحتانی و بالایی و سفت کردن قسمت ‌های اطراف چشم است که این بافت ‌ها را پشتیبانی می‌ کنند. با عمل پلک ، افتادگی پلک های بالا و پایین به سمت داخل یا خارج ، کیسه های ناشی از تجمع چربی اضافی و چین و چروک دور چشم اصلاح می شود.

های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست؟ - ملاک های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست؟

علائم افتادگی پلک

معمولاً افتادگی پلک های خود را به خصوص اگر در یک پلک باشد ، با عدم تقارنی که در عکس ها یا وقتی در آینه می بینیم ، درک می کنیم. سمتی که پلک افتاده است تیره تر بوده و یا چشم دیگر بزرگ تر به نظر می رسد. افزایش خستگی چشم به دلیل افتادگی پلک و کاهش کیفیت بینایی از جمله علائم است. در چنین حالتی بهترین راه جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک است.

حتما بخوانید : عمل بلفاروپلاستی در شرق تهران

علت افتادگی پلک

علت افتادگی پلک جدای از دلایل مادرزادی ، بیشتر به دلیل کشش عضله بالابرنده پلک است. مانند تمام بافت‌ های مرتبط با پیری ، کشش ممکن است در ماهیچه ‌های ما که پلک را بلند می‌ کنند رخ دهد و این وضعیت می ‌تواند با مالش ، تورم ، قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی در طول سال‌ ها تسریع شود ؛ اما کشش این عضله که پلک را بالا می برد تنها در سنین بالا دیده نمی شود. جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک می تواند این عارضه را به خوبی درمان کند.

در بیماران جوان نیز افتادگی پلک دیده می شود. از جمله رایج ترین دلایل این امر می توان به مالیدن پلک ها به دلیل حساسیت یا خشکی ، تورم طولانی پلک به دلیل ضربه یا بیماری ، عفونت های مکرر یا کشیدگی بافت پلک به دلیل استفاده طولانی مدت از لنز تماسی ، جدا از انعطاف ساختاری اشاره کرد. عمل پلک می تواند این مشکل را برطرف کند.

انواع افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک را می توانیم به دو دسته افتادگی واقعی و کاذب تقسیم کنیم. پایین بودن واقعی با سطح پایین لبه پلک مشخص می شود که به دلایلی که در بالا توضیح داده شد رخ می دهد.

افتادگی کاذب پلک ظاهر افتادگی است که با وزن و افتادگی بافت های روی آن روی می دهد نه خود پلک. معمولاً با افتادگی پوست و بافت‌ های نرم روی پلک ‌های بالایی و ابروها اتفاق می ‌افتد. درمان این شرایط با درمان افتادگی پلک متفاوت است. شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد این موضوع را از متخصص جراحی پلک جویا شوید.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در گیلان

افتادگی پلک مادرزادی

انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک:افتادگی پلک می تواند مادرزادی باشد. این عارضه ، برخلاف آنچه در بالا ذکر کردیم ، در نتیجه رشد نامطلوب ، کوتاه و سفت و سخت عضله بالابرنده ، رخ می دهد. به عبارت دیگر ، برخلاف شرایطی که در سنین بالا رخ می دهد ، در عضله پلک هم ضعف و هم ناتوانی در کشش وجود دارد.

اگرچه این موضوع نسبتاً نادر بوده ؛ اما گروه دیگری که دچار افتادگی پلک می شوند شامل بیمارهای عصبی یا بیمارهای عضلانی است. این بیماری‌ ها که می ‌توانند به کوری و حتی به مرگ به دلیل مشکلات اضافی که در صورت عدم تشخیص ممکن است منجر شوند ، در تمام بیماران مبتلا به افتادگی پلک باید با معاینات اکولوپلاستیک و نوروچشم‌شناسی که در آن چشم ، حرکات چشم و مردمک بررسی می ‌شود ، ارزیابی گردد. این نوع افتادگی نیز با جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک درمان می شود.

افتادگی پلک در نوزادان و کودکان

افتادگی پلک مادرزادی در نوزادان ، به این دلیل است که عضله بالابرنده که معمولاً پلک را بلند می کند ، در دوران بارداری مادر به طور سالم رشد نمی کند. به همین دلیل پلک را نمی توان به اندازه کافی توسط این عضله بلند کرد و آن طرف از بدو تولد پایین تر به نظر می رسد. در این حالت ، نوزادان نمی توانند چشمان خود را به طور کامل به آن سمت به نسبت میزان باز کنند. این نوع افتادگی پلک نیز به وسیله جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک قابل درمان است.

در عین حال ، از آنجایی که عضله بالابرنده ظرفیت خم شدن را ندارد ، پلک آن سمت در هنگام نگاه کردن به پایین بالاتر از پلک دیگر باقی می ماند. در یک معاینه دقیق ، این عملکردها ، سطح بینایی و حرکات چشم با هم ارزیابی می شوند. از آنجایی که درجه بالایی از اختلال بینایی اغلب در یک طرف مشاهده می شود ، اندازه گیری ها با دقت انجام شده و نیاز به عینک نیز تعیین می گردد.

بهتر است بدانید: جراحی پلک در مردان

تکنیک های جراحی پلک

اگر افتادگی پلک در سطحی باشد که محور بینایی را ببندد ، برای جلوگیری از تنبلی دائمی چشم باید بدون از دست دادن زمان جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک انجام شود. در صورت وجود انحراف در چشم ، ابتدا باید این انحراف اصلاح گردد.

اگر محور بینایی مشخص باشد ، انجام عمل جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک ، به طور ایده‌آل در سنین 2 تا 4 سالگی ، در یک دوره پیگیری 6 ماهه مناسب ‌تر است. روش جراحی در معاینه دقیقی که قرار است انجام شود مشخص می شود. بسته به افتادگی سطح پلک و به ویژه عملکرد ماهیچه ای که پلک را بالا می برد ، 3 تکنیک اصلی جراحی وجود دارد ؛ مداخلات برای عضله مولر از داخل پلک ، مداخلات برای عضله بالابرنده با ورود از طریق پوست پلک و روش های تعلیق.

افتادگی پلک مادرزادی امکان ندارد به مرور زمان خود به خود برطرف شده و یا با دارو و قطره درمان گردد. این که تا رسیدن به سن معین باید منتظر ماند ، اطلاعاتی کاملا نادرست است. لذا جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک در همان سنسن پایین توصیه می گردد.

حتما بخوانید:  جراحی پلک ارزان

افتادگی پلک خود به خود از بین می رود؟ - ملاک های انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک چیست؟

آیا افتادگی پلک خود به خود از بین می رود؟

افتادگی پلک چه به دلیل شل شدن عضلات باشد و چه افتادگی مادرزادی خود به خود از بین نمی رود. اگر عضله بالابرنده را یک لاستیک ضخیم و کشیده در نظر بگیریم ، حالتی را تصور کنید که در آن این بافت برای مدت طولانی کشیده می شود و به لاستیک شل و کشیده تبدیل می گردد. عضله بالابرنده به خودی خود قابل ترمیم نیست و نیاز به جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک دارد ؛ همانطور که یک لاستیک کشیده نمی تواند به خودی خود به حالت اولیه خود بازگردد.

با این حال ، چند استثنا برای این وضعیت وجود دارد. اگر آسیب عضلانی یا عصبی به دلیل آسیب شدید وجود نداشته باشد ، پلک ممکن است خود به خود در عرض 2 تا 3 ماه بهبود یابد. تشخیص اکولوپلاستیک در این نوع تروما حیاتی است و می تواند توسط یک متخصص جراحی پلک با تجربه با ارزیابی در مورد نیاز به جراحی فوری و آسیب جزئی و برگشت پذیر تشخیص داده شود.

افتادگی پلک به دلیل استفاده از لنز

اگرچه این مورد نادر است ؛ اما در بیماران جوانی که به دلیل استفاده از لنزهای تماسی دچار افتادگی پلک هستند ، در صورتی که لنزها برای مدت طولانی استفاده نشوند و افتادگی حدود 1 تا 2 میلی متر باشد ، استفاده از لنزها برای مدتی قطع شده و سپس دوباره استفاده می گردد. روش قرار دادن بدون دست زدن به پلک فوقانی توسط متخصص جراحی پلک به بیمار آموزش داده می شود.

درمان افتادگی پلک چگونه است؟

تنها راه درمان افتادگی پلک ، جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک است. چیزی به نام درمان افتادگی پلک بدون جراحی که بیماران به طور مکرر در شبکه های اجتماعی با آن مواجه می شوند وجود ندارد. روش هایی مانند بوتاکس ، فیلر ، پلاسما که می توانیم به طور موقت در افتادگی پلک کاذب ( افتادگی پوست، افتادگی خفیف ابرو) استفاده کنیم ، در افتادگی پلک واقعی ، درمان محسوب نمی شوند. این عبارات به دلیل عدم بیان صحیح مفاهیم و استفاده نادرست از بیان دریچه افتادگی می تواند در ذهن بیماران سردرگمی ایجاد کند.

جراحی افتادگی پلک

همانطور که گفته شد ؛ در درمان افتادگی پلک 3 روش جراحی وجود دارد که با توجه به علت زمینه ای و یافته های معاینه تصمیم گیری می شود ؛ مداخلات برای عضله مولر از داخل پلک ، مداخلات برای عضله بالابرنده با ورود از طریق پوست پلک و روش های تعلیق.

در معاینه که با گرفتن شرح حال دقیق ، سطح بینایی ، میزان افتادگی پلک ، عملکرد عضله بالابرنده پلک ، عملکرد عضله اربیکولاریس که پلک را می بندد ، وضعیت پلک در هنگام نگاه کردن به پایین و بسته ، موقعیت چشم ، حرکات چشم، ارتباط بین سطح پلک ، وجود خشکی چشم و آلرژی ، ساختار مژه ها و آزمایشات اضافی با قطره تعیین می کنند که کدام روش جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک مناسب تر است.

مدت زمان عمل پلک

مدت زمان عمل پلک و بهبودی آن بسیار کوتاه است. برشی روی پوست ایجاد نمی شود و امکان بدتر شدن شکل آن وجود ندارد. در این روش دریچه هنگام خواب بیمار چرخانده شده و عضله مولر در سطح داخلی کوتاه می شود. پس از این جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک که به طور متوسط ​​8 دقیقه طول می کشد ، بیمار می تواند به سرعت به زندگی عادی خود بازگردد.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در گلستان

یکی دیگر از روش های جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک ، جراحی لواتور از طریق پوست است که در بیمارانی که برای جراحی مولرکتومی مناسب نیستند در نتیجه معاینه و تست قطره ای انجام می شود. در این روش بیمار باید کاملاً به هوش باشد تا در حین عمل سطح را تنظیم کند. پس از اعمال تقریباً 1 سی سی بی حسی موضعی ، هیچ دردی در حین عمل احساس نمی شود.

نحوه جراحی پلک

برشی که باید ایجاد شود در داخل خطی پنهان است که در حالی که چشمان ما باز است از بیرون دیده نمی شود. با باز کردن پوست پلک و عضله اوربیکولاریس درست در زیر آن ، عضله بالابرنده و غشای ضخیم (سپتوم) که چربی جلوی آن را می پوشاند ، با خیال راحت باز شده و عضله بالابرنده که پلک را بلند می کند کوتاه و سفت می شود. در صورت لزوم پوست و چربی اضافی نیز برداشته شده و با فلپ دیگر چین پوستی متقارن ایجاد می گردد. سپس پوست با بخیه زیبایی بسته می شود.

روش سوم جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک ، روش تعلیق است که در مواردی که عضله بالابرنده پلک اصلا کار نمی کند (به طور کلی افتادگی مادرزادی پلک ها ، بیماری های عصبی ، دیستروفی های عضلانی ، افتادگی ناشی از بریدگی های عصبی) از آن استفاده می شود. در اینجا وظیفه بلند کردن پلک به عضله فرونتالیس منتقل می شود که ابرو را بالا می برد.

بالا بردن پلک با برش پنهان در چین پلک و مواد تعلیقی که از برش های میلیمتری که از 3 نقطه روی ابرو ایجاد می شود. ایجاد چین متقارن در این جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک بسیار مهم است. این عمل پلک در نوزادان با بیهوشی عمومی انجام می شود. در بزرگسالان بسته به شرایط می توان از بیهوشی موضعی یا عمومی استفاده کرد ؛ اما بی حسی موضعی ترجیح داده می شود.

قیمت جراحی پلک

قیمت جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک بسته به تکنیکی که باید اعمال شود متفاوت است. برای تعیین قیمت عمل پلک و جراحی پلک ارزان باید ارزیابی و معاینه دقیق انجام شود تا مشخص گردد که آیا جراحی لازم بوده و در صورت لزوم کدام روش مناسب است.

روند بهبودی بعد از جراحی پلک چگونه است؟

در پایان جراحی پلک توسط متخصص جراحی پلک ، بیمار پس از 2 تا 3 ساعت مرخص می گردد. بعد از عمل پلک ، یخ به مدت 48 تا 72 ساعت روی چشم گذاشته می شود. پماد آنتی بیوتیک به مدت 1 هفته روی محل زخم مالیده می شود. توصیه می گردد تا پنج روز به زخم دست نزنید. درد انتظار نمی رود. به طور متوسط ​​پس از 5 تا 6 روز ، بخیه ها برداشته می شود که یک روش بدون درد است.

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *