100 - حداقل سن مناسب برای بلفاروپلاستی

حداقل سن مناسب برای بلفاروپلاستی

حداقل سن مناسب برای بلفاروپلاستی : شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که حداقل سن مناسب برای بلفاروپلاستی، چه سنی است؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه ضمن معرفی چیستی و چگونگی بلفاروپلاستی، به سؤال مذکور پاسخ خواهیم داد. علاوه بر آن نیز شما بایستی قبل از هر نوع عمل جراحی از شرایط بدنی خود آگاه باشید.

معرفی این عمل

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که برای درمان افتادگی پلک، سستی پوست، پف زیر چشم و گود شدن چشم انجام می گیرد. این علائم زمانی ایجاد می شود که ماهیچه‌ های شما ضعیف شده باشند. از این رو، اغلب در افراد سن بالا این علائم دیده می شود. اما موارد استثنا نیز وجود دارد و ممکن است افراد زیر 20 سال نیز احتیاج داشته باشند که این عمل را انجام دهند.

با این حال، معمولا گفته می شود که باید فرد متقاضی عمل بلفاروپلاستی باید بالای 35 سال سن داشته باشد. با توجه به متغیر بودن سن مناسب عمل بلفاروپلاستی، بر خود لازم دانستیم که حق مطلب را ادا کرده و به شرایط لازم برای عدم انجام این عمل بپردازیم. لذا، در ادامه شرایط عدم انجام عمل بلفاروپلاستی به تفصیل شرح داده شده است.

 

 شرایط ممنوعیت انجام عمل

همان طور که انجام عمل بلفاروپلاستی خصوصیاتی دارد. شرایطی هم ایجاب خواهد کرد که بیانگر ممنوعیت انجام عدم بلفاروپلاستی است. شرایط ممنوعیت عمل بلفاروپلاستی عبارت اند از:

  • افراد متقاضی این عمل جراحی نباید دارای بیماری ‌های خاص باشند، زیرا با داشتن برخی از بیماری ‌ها امکان عمل جراحی دور چشم و پلک‌ ها وجود ندارد و انجام عمل مذکور برای فرد بسیار خطرناک خواهد بود. بنابراین خواهش ما از شما این است که در صورت داشتن بیماری‌ های خاص حتما به پزشک نوع بیماری خود را در میان بگذارید.
  • افرادی که دارای بیماری‌ های چشمی دیگر هستند نظیر قوز قرنیه، تیروئید چشمی، خشکی چشم، فشار چشم و غیره، نباید این عمل جراحی را انجام دهند. چرا که با داشتن بیماری‌ های دیگر چشمی، انجام عمل جراحی مذکور برای فرد بسیار خطرناک خواهد بود.
  • افرادی که دچار بیماری ‌های زمینه نظیر فشار خون بالا، بیماری ‌های قلبی، دیابت، بیماری ‌های سیستم ایمنی و غیره هستند، نیز انجام این عمل جراحی برای آن ها خطرناک خواهد بود.
  • افرادی که لازم است در روز دارو های خاصی را مصرف کنند نیز نباید این عمل را انجام دهند. برای آن ها نیز علاوه بر خطرناک بودن عمل جراحی، ممکن است بیماری خاصی که برای آن دارو مصرف می کنند نیز خطر ایجاد کند.
  • افرادی که در اطراف چشم خود خالکوبی و تتوی دائم انجام داده‌اند نیز این عمل برای آن ها خطر آفرین خواهد بود.
حتما بخوانید:  جراحی پلک با لیزر در تهران

در ادامه به شرح یکی از انواع عمل بلفاروپلاستی و سن مناسب آن خواهیم پرداخت.

بلفاروپلاستی برای گودی چشم

عمل بلفاروپلاستی گودی چشم، عملی است که برای رفع درمان گود شدن چشم و سیاهی چشم صورت می گیرد. در این عمل، به صورت استثنا لازم نیست تا بیمار سن بالای 35 داشته باشد، بلکه به طور عمومی انجام این عمل برای بیشتر کسانی که از مشکل گود شدن چشم و تیرگی آن رنج می برند این عمل به آن ها توصیه می شود.

قابل ذکر است که مشکل گودی چشم می تواند ارثی نیز باشد. به این افراد توصیه می کنیم که به بهترین متخصص بلفاروپلاستی تهران مراجعه کنند.

 

عوارض بلفاروپلاستی گودی چشم

طبیعی است که این نوع عمل جراحی نیز مانند سایر جراحی ها عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی برای بیمار در پی داشته باشد. برخی از این عوارض عبارت اند از:

  • ممکن است 1 الی 2 هفته فرد تحت عمل جراحی دچار تورم و کبودی شود. اما جای نگرنی نیست، همان طور که پیشتر گفته شد، مدت آن کوتاه است و به صورت بلند مدت نیست.
  • از عوارض دیگر عمل بلفاروپلاستی گودی چشم، آن است که ممکن است فرد بعد از عمل جراحی به صورت ناخود آگاه پلک هایش بسته شوند. در مورد این عوارض هم جای نگرانی وجود ندارد، برای رفع این مشکل پزشک جراح حتما به شما قطره چشم مخصوصی را می دهد تا جهت بهبود استفاده کنید. این مشکل (بسته شدن ناخود آگاه چشم) ممکن است در روز به طور مکرر اتفاق بیفتد، لذا همان طور که قبلا بیان شد، هیچ جای نگرانی و آشفتگی وجود ندارد و این امر بعد از عمل کاملا طبیعی است.
مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *