100 - جراحی پلک مردان

جراحی پلک مردان

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی برای آقایان : حساس بودن پوست صورت و بدن بر کسی پوشیده نیست زیرا به سهولت تحت آسیب های درونی ناشی از بیماری یا افزایش سن و آسیب های بیرونی همچون عدم مراقبت صحیح قراردارد. در میان بخش های مختلف پوست، پلک ها معمولاً اولین ناحیه ای از صورت هستند که علائم پیری را نشان می دهند و علت این امر، نازک بودن بافت پوست دور چشم می باشد. در حقیقت زمانی که افراد به اواسط دهه سی خود می رسند، پلک های فوقانی حالتی آویزان پیدا می کنند و پلک های پایینی دچار پف می شوند. این موارد در کنار اینکه سبب می شود فرد ظاهری خسته پیدا کند، در صورت پیشرفت می تواند منجر به آسیب های بینایی شود. مردان نیز همچون زنان از افتادگی پلک مصون نیستند و تحت تاثیر عوامل متعددی ممکن است به این عارضه دچار شوند. در همین راستا در این مطلب به شرح راه حل رفع این مشکل که همان جراحی پلک مردان است، خواهیم پرداخت؛ با ما تا انتها همراه باشید.

جراحی پلک مردان

همزمان با بالا رفتن سن مردان، علائمی در اطراف پلک ها مشاهده می شود که سبب می شود شکل طبیعی پلک ها تغییر کند و ظاهر چهره خسته بنظر برسد. در پلک فوقانی، پوست پلک افتاده می شود و چهره فرد، فرسوده یا کم انرژی نمایان می گردد. در پلک تحتانی نیز عضله ای به نام اربیکولاریس، شل می شود و کیسه‌هایی در زیر چشم ایجاد می‌شود که گودال‌های عمیقی در محل اتصال گونه و پلک ایجاد می‌ کنند و سبب بروز حلقه ‌های تیره زیر چشم می شوند. در این موارد، بلفاروپلاستی با اصلاح مشکلات، به فرد کمک می نماید. امروزه تعداد زیادی از مردان تحت عمل جراحی پلک قرار می گیرند تا از این طریق، زمان را به عقب برگردانند و از درمان عارضه فوق و حفظ ظاهر خود، آسوده خاطر شوند. بدون شک، یکی از محبوب ترین تکنیک هایی که متخصصان برای دستیابی به پلک ها و چشم هایی سالم توصیه می کنند، بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت پلک است.

حتما بخوانید:  بهترین داروها برای پف زیر چشم و چین و چروک پلک

 

جراحی پلک بالا مردان

هنگامی که پلک های بالایی شروع به افتادگی می کنند، مشکلات زیادی ممکن است ایجاد شوند؛ این مشکلات می توانند از ظاهر ناخوشایند تا انسداد واقعی بینایی متغیر باشند. اگر در مردان افتادگی پلک باعث شده است که غمگین یا خسته به نظر برسند یا توانایی دیدن، مختل گردیده است، وقت آن است که برای جوانسازی و اصلاح عیوب پلک اقدام نمایند. جراحی پلک فوقانی با استفاده از بیهوشی موضعی انجام می شود که نسبتاً ساده است و به طور معمول، حدود 45 دقیقه طول می کشد تا انجام شود. جراح متخصص، یک برش کوچک در چین پلک ایجاد می کند و پوست زائد را برمی دارد. همچنین هر گونه چربی اضافی را نیز خارج می کند. جراح با تجربه به خوبی این مراحل را پیش می برد و از برداشتن بیش از حد یا عمیق تر کردن چین پلک بالایی که باعث می شود چشم بیش از حد بزرگ بنظر برسد، اجتناب می کند. پس از آنکه افتادگی پوست پلک بالایی شما رفع شد، محل برش به دقت با بخیه بسته می شود. نتیجه عمل، یک ظاهر طبیعی را برای مردان به همراه دارد که علاوه بر جوان تر و سرحال تر به نظر رسیدن، دید محیطی فرد نیز بهبود می یابد. اصولا پس از جراحی پلک، درد بسیار کمی وجود دارد و در عرض یک ساعت پس از عمل مرخص خواهید شد. تورم و قرمزی پوست در این ناحیه نیز، معمولاً در عرض چند روز از بین می رود و متقاضیان پس از 10 تا 14 روز می توانند به فعالیت های عادی خود باز می گردند.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در خراسان رضوی

 

جراحی پلک پایین مردان

پلک پایین مردان نیز همچون پلک فوقانی حساس بوده و در اثر عوامل مختلفی شروع به تضعیف می کند و شل می شود. همچنین چربی می تواند در زیر پلک ها تجمع پیدا کند و در نتیجه ظاهری خسته و سالخورده در مردان ایجاد نماید. جوانسازی پلک پایین می تواند این پوست پف کرده را بازسازی کرده و از چربی شل شده رها کند تا ظاهری شاداب تر به ظاهر آقایان بازگرداند. جراح متخصص در طی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، کیسه های پف کرده و متورم زیر چشم را از بین می برد که این امر با بکارگیری از تکنیک مناسب وی، از طریق برش‌های کوچک درست زیر مژه‌ها امکان پذیر است که چربی ‌های اضافی یا از بین می‌ روند و یا در جای مناسب خود قرار داده می شوند و در انتها، پوست اضافی، برای صاف و سفت شدن پلک آن ناحیه برداشته می شود. این عمل بدون عارضه خاصی است و صرفا ممکن است ‌ریزش اشک، تاری دید و حساسیت به نور داشته باشید که در عرض چند روز پس از جراحی، رفع خواهد شد. همچنین هر گونه ناراحتی پس از عمل را می توان با دارو یا با استفاده از کمپرس یخ کنترل کرد و فعالیت های عادی را در عرض یک هفته بعد، از سر گرفت.

 

میانگین سنی جراحی پلک آقایان چقدر است؟

به طور کلی بهترین کاندیدها برای جراحی پلک مردان، افرادی هستند که در سنین میانی 40 سال به بالا می باشند. این مسئله به این علت است که در این سن، پوست دور چشم ها به طور طبیعی دچار افتادگی می شود و تجمع چربی افزایش می یابد. لازم به ذکر است که این تجمع چربی به افزایش وزن، ارتباطی ندارد و یک نتیجه طبیعی از روند پیری است. همچنین گاهی اوقات برخی از مردان بنا به دلایل ژنتیکی، ابتلا به برخی بیماری ها و یا حادثه، زودتر دچار آسیب پلک می شوند و ممکن است در سنین پایین‌تر 20 تا 30 سالگی نیاز به جراحی داشته باشند که این امر، طبیعی بوده زیرا پلک‌ های آن‌ ها دچار افتادگی شده است و دیدشان را مسدود می کند و بایستی هرچه سریع تر نسبت به جراحی اقدام نمایند.

حتما بخوانید:  مراکز عمل بلفاروپلاستی در شرق تهران

سخن پایانی

بسیاری از مردم بر این باور هستند که چشم ها جذاب ترین بخش صورت است و هنگامی که عوامل مختلف، چشم های افراد را دستخوش تغییراتی قرار می دهد، جراحی پلک می تواند به عنوان مهم ترین راهکار برای بازگرداندن شرایط سلامتی و زیبایی چشم ها بکار رود. نتیجه جراحی پلک مردان، بسیار چشمگیر است و افراد از ظاهر جدید خود شگفت زده می شوند. همچنین با توجه به اینکه این جراحی، عملاً هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد، انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *