100 - بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟ ارائه مطالبی در این خصوص

در این مقاله می خواهیم به این سوال که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟ پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در سیستان و بلوچستان

Picture1 5 - بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

افتادگی پلک مخصوص به یک بازه سنی خاص نیست و در افراد مختلف در سنین متفاوت، این اتفاق رخ می دهد. افتادگی پلک به دو صورت اتفاق می افتد. افتادگی پلک مادرزادی، افتادگی پلک اکتسابی.  افتادگی پلک در هر سنی مشکلاتی را به همراه دارد بهترین کار عمل پلک با متخصص جراح پلک هست. مشکلاتی نظیر اختلال در بینایی، مشکلات ظاهری و غیره. برای درمان انواع افتادگی پلک به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 در اصطلاح به افتادگی پلک مادرزادی افتادگی پلک یک پلک و یا دو پلک گفته می شود. این مدل از افتادگی پلک از بدو تولد نوزاد در وی ظاهر می شود. علت به وجود آمدن این عارضه عدم توانایی رشد و تکامل در عضلات بالا برنده پلک می باشد. توجه داشته باشید کودکانی که دچار افتادگی پلک مادرزادی هستند ممکن است در طی گذر زمان دچار انحراف چشم شوند. ممکن است آن ها احتیاج به عینک برای درمان نزدیک بین و یا دوربین داشته باشند. همه کودکانی که دچار افتادگی پلک هستند باید حتما تحت معاینه دقیق پزشک قرار بگیرند. اگر افتادگی پلک در کودک شدید باشد ممکن است در سال های ابتدایی نیاز به عمل جراحی داشته باشد. به طور کلی تا زمانی که کودک به 4 تا 5 سالگی نرسیده است عمل افتادگی پلک به تعویق می افتد.

نشانه ها و علائم افتادگی پلک مادرزادی

افتادگی پلک در ابرو ها و یا پلک

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در همدان

کاهش میدان دید در فرد

نیاز به هدایت پلک به سمت بالا برای دید بهتر در فرد

کودکی که دچار افتادگی پلک می شود. ممکن است برای دید بهتر مجبور باشد سر خود را به عقب هدایت کند.

ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

چگونه متوجه شویم افتادگی پلک مادرزادی است؟

برای تشخیص این بیماری باید به پزشک متخصص مراجعه نمود. متخصص چشم به ارزیابی کامل پلک می پردازد و قدرت ماهیچه ها را در چشم اندازه گیری می کند. بعد از آن پزشک به علل بیماری زمینه ای در فرد می پردازد. متخصص خبره چشم تست کامپیوتر بر روی چشم انجام می دهد تا متوجه مشکلات افتادگی پلک کودک شود.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در خوزستان

Picture2 6 - بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

روش های درمانی افتادگی پلک مادرزادی

حال وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم. ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟ در ادامه این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.

در پاسخ به این سوالات باید گفت بله این بیماری قابل درمان است. روش های گوناگونی برای درمان این بیماری وجود دارد که در ادامه به این روش ها اشاره می کنیم.

جراحی برای منقبض کردن عضلات جانبی پلک: انجام این عمل با  ایجاد بریدگی بر روی پوست ایجاد می شود. در این روش به وسیله بخیه تاندون های روی پلک سفت می شوند و بعد از آن برش ایجاد شده بسته خواهد شد. این عمل زمانی نتیجه قابل قبولی دارد که فرد در بی حسی موضعی به سر ببرد. چرایی این امر این است که اگر شما در طول عمل بیدار باشید به راحتی برای تشخیص پزشک از نتیجه عمل تا آن زمان، امکان باز و بسته کردن پلک خود را دارید. توجه داشته باشید که تمامی بخیه هایی که در این مدل از عمل زده می شود بعد از گذشت چند روز کاملا محو می شوند. پس جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

حتما بخوانید:  نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

برش در عضله بالا برنده پلک: در این روش عضله بالا برنده زمانی برداشته می شود که قدرت کافی نداشته باشد و به نوعی کارایی خود را از دست داده باشد. این درمان در کودکان با مشکلات مادرزادی بسیار شایع می باشد.  به وسیله این روش عضله بالا برنده به وسیله بخیه سفت می شوند.

از جای برداشتن عضله مولر: در این روش یک شکاف کوچک درون پلک ایجاد می شود. در این روش عضله مولر به وسیله بخیه هایی سفت و کوتاه می شوند. بعد از گذشت سه هفته از عمل امکان برداشتن بخیه ها وجود دارد. توجه داشته باشید این عمل در افرادی انجام می شود که پزشک متخصص این عمل را تجویز کرده باشد.

عمل جراحی بالا کشیدن پیشانی: این عمل برای اصلاح مدل پلک استفاده می شود. در این روش از عضله های موجود در پیشانی برای برای نصب اسلینگ و بالا کشیدن پلک استفاده می شود.

خطرات جراحی افتادگی پلک

توجه داشته باشید که برای انجام این عمل حتما به کلینیک های معتبر و پزشکان خبره در این زمینه مراجعه نمایید. چرا که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است خطرات غیر قابل جبرانی شما را تهدید کند. رعایت اصولی مربوط به قبل و بعد از عمل الزامی می باشد.این موارد به شرح ذیل می باشد:

عفونت در زخم: ممکن است بعد از انجام عمل جراحی، عفونت در زخم ایجاد شود. که برای درمان این عفونت باید از آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز شده است استفاده نمایید.

غیر طبیعی بودن حالت چشم: در صورتی که پزشک تسلط کافی به جراحی و عمل نداشته باشد ممکن است توانایی لازم در برقراری تقارن میان دو چشم را نداشته باشد. در این صورت صدمات غیر قابل جبرانی پیش می آید. مواردی نظیر بسته نشدن کامل چشم ها.

حتما بخوانید:  متخصص جراحی بلفاروپلاستی در آذربایجان شرقی

ایجاد کبودی و التهاب در نواحی پلک: در بعضی موارد ممکن است میزان کبودی و التهاب به اندازه ای باشد که فرد توانایی باز و بسته کردن چشمان خود را نداشته باشد.

آسیب به غدد اشکی: با انجام جراحی غیر اصولی امکان آسیب به غدد چشمی بسیار زیاد می باشد.

پاسخ به سوالات پر تکرار شما نظیر

آیا بعد از انجام عمل جراحی پلک می توان استحمام کرد؟

بهتر است 3 تا 4 روز ابتدایی انجام عمل جراحی پلک از استحمام خودداری کنید. چرا که آب برای نواحی که در آن جا بخیه زده شده است مناسب نیست.

بعد از چه مدت از انجام عمل جراحی پلک  نمی توان کار سنگین انجام داد؟

Picture3 7 - بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

وابسته به نوع عملی که انجام می دهید دوران نقاهت در آن متفاوت می باشد. به طور مثال در عمل جراحی بلفاروپلاستی دوران نقاهت 10 تا 12 روز می باشد. اما در عمل جراحی که به وسیله لیزر انجام می شود روزهای نقاهت به مراتب کمتر از روزهای نقاهت عمل جراحی بلفاروپلاستی می باشد.

ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *