100 - آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال که آیا افتادگی پلک درمان دارد؟ پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پلک عصبی توسط دکتر متخصص چگونه است؟

Picture1 3 1024x560 - آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که در برخورد با شخصی متوجه افتادگی پلک در او شوید. افتادگی پلک علاوه بر اینکه زیبایی چهره را مختل می سازد. در بینایی افراد نیز اختلال ایجاد می کند. امروزه درمان اختلال افتادگی پلک بسیار رایج می باشد. این عمل طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. پلک ها باعث محافظت مردمک چشم و دیگر اجزای موجود در چشم می شود.

هنگامی که شخصی به افتادگی پلک دچار می شود. پلک سطحی نزدیک به مردمک چشم پیدا می کند. اگر درمان افتادگی پلک را جدی نگیرید، ممکن است پلک به طور کامل جلوی بینایی فرد را بگیرد و در بینایی فرد اختلال ایجاد کند. برای درمان افتادگی پلک باید به یک پزشک ماهر و خبره مراجعه نمایید و بعد از کسب اطلاعات و مشاوره با متخصص اقدام به عمل جراحی پلک نمایید. در این مقاله در ابتدا به انواع افتادگی پلک اشاره خواهیم کرد و بعد به این سوال که آیا افتادگی پلک درمان دارد؟ می پردازیم.

آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

افتادگی پلک

اگر بخواهیم به صورت واقع بینانه به این موضوع بپردازیم افتادگی پلک طی گذر زمان و افزایش سن امری است طبیعی. هر شخص به طور معمول هزاران بار پلک می زند. در نتیجه این ناحیه در طی شبانه روز تحرک زیادی دارد. در اصطلاح پزشکی به افتادگی پلک بالا، پتوز گفته می شود. این مورد ممکن است برای پلک بالا و پایین نیز رخ دهد. در اصطلاح عموم به پف زیر چشم و چربی های اضافه اطراف پلک افتادگی پلک گفته می شود. افتادگی پلک در افراد گاهی باعث اختلال در بینایی می شود.

حتما بخوانید:  اصلی ترین و ضروری ترین مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

حتی در بعضی از افراد باز نگه داشتن پلک برای فرد بسیار دشوار می شود. به طور مثال فرد در حین مطالعه ممکن است با بروز درد شدیدی در ناحیه پلک و ابرو مواجه شود. به طور کلی می توان بیان کرد اگر مشکلات افتادگی پلک به طور کامل حل نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به پلک و ناحیه چشم وارد کند. افتادگی پلک در افراد می تواند منجر به شکسته دیده تر شدن چهره فرد و زشت نشان دادن چهره شود.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در گلستان

Picture2 5 - آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

انواع افتادگی پلک

افتادگی پلک دارای دو نوع کلی می باشد. این دو نوع به شرح ذیل می باشد:

افتادگی پلک اکتسابی

افتادگی پلک مادرزادی

افتادگی پلک مادرزادی جزو شایع ترین نوع افتادگی می باشد. این مدل از افتادگی از ابتدای حیات با کودک می باشد. این مشکل به واسطه تکمیل نشدن عضلات بالا برنده پلک در نوزاد ایجاد می شود. در صورت مشاهده این مورد حتما برای درمان و علت به وجود آمدن آن به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. چرا که وجود افتادگی پلک به طور مادرزاد در کودک می تواند بیماری های دیگری را نیز به همراه داشته باشد. در نتیجه اگر کودکی دچار این عارضه است باید به سرعت توسط یک پزشک متخصص معاینه شود.

این نوع از افتادگی پلک که به صورت اکتسابی رخ می دهد به دلایل زیر به وجود می آید:

  • ایجاد نقص در اعصاب و روان
  • ایجاد نقص در عضلات پلک
  • به دلیل وارد شدن ضربه به پلک
  • و یا جراحی های ساده و غیر اصولی در ناحیه چشم مانند آب مروارید.
  • و یا افزایش سن در افراد.
حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در لرستان

آیا افتادگی پلک در کودکان درمان دارد؟

درمان افتادگی پلک در کودک باید سریعا پیگیری شود. چرا که در صورت پیگیری نکردن درمان ممکن است طی گذشت زمان بینایی در کودک با مشکلاتی همراه شود. گاهی این مشکل در کودکان تنها در یک چشم اتفاق می افتد. این اختلال کاملا ژنتیکی می باشد. این عارضه طی گذشت زمان درمان نمی شود . برای درمان آن حتما باید به پزشک متخصص در این حوزه مراجعه نمایید.

آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی این اختلال قابل درمان است. دو راه کلی برای درمان این اختلال وجود دارد که در ادامه این مقاله به این دو راه اشاره خواهیم کرد.

درمان افتادگی پلک به وسیله جراحی: این جراحی به منظور درمان افتادگی پلک در افراد انجام می شود. در این نوع از جراحی از تیغ های جراحی استفاده می شود. اما نیاز به حضور در بیمارستان ها و یا اتاق های عمل خوفناک نیست. به راحتی در یک کلینیک مجهز می توانید اقدام به این عمل نمایید.

 روند این عمل به این شکل می باشد که در ابتدا باید ناحیه مورد نظر اطراف چشم را به طور کامل تمیز کرد. در این عمل از بی حسی موضعی استفاده می شود. و بعد پزشک متخصص به وسیله تیغ های جراحی اقدام به بریدن پلک های اضافه اطراف چشم می کند. در مرحله آخر بخیه و پانسمان انجام می شود. توجه داشته باشید که انجام این عمل بسیار دشوار می باشد و پزشکی که قصد انجام این عمل را دارد باید خبره و با تجربه باشد. تا در هنگام بریدن پلک اضافی اطراف چشم به صورت متقارن اقدام به بریدن نماید. چرا که اندکی بی دقتی در این عمل صدمات غیر قابل جبرانی را به همراه دارد. دوران نقاهت در این عمل حداقل 10 روز می باشد.

حتما بخوانید:  متخصص جراحی بلفاروپلاستی در سیستان و بلوچستان

درمان افتادگی پلک به وسیله لیزر: در این مدل از عمل افتادگی های اطراف پلک به وسیله لیزر بریده می شود. لازم به ذکر است در این عمل نیز از بی حسی موضعی استفاده می شود. در انتهای عمل از بخیه استفاده نمی شود. همچنین دوران نقاهت در این عمل از مورد مشابه خود یعنی عمل بلفاروپلاستی کوتاه تر است. التهابات و ورم های ایجاد شده در ناحیه چشم در این عمل به مراتب از عمل جراحی بلفاروپلاستی کمتر می باشد.

Picture3 5 - آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

سخن پایانی

چشم ها عضو مهم و حیاتی در چهره هر فرد می باشند. اگر نیاز به جراحی پلک خود دارید حتما به یک پزشک متخصص در این حوزه مراجعه نمایید. تا بهترین و ایمن ترین راه برای درمان افتادگی پلک به شما پیشنهاد شود. لازم به ذکر است بیان کنیم هر تغییری در ناحیه چشم را جدی بگیرید و به پزشک متخصص مراجعه نمایید. چشم ها بیانگر احساسات، عواطف و حالات درونی هر شخص است پس در زیبا نگه داشتن آن نهایت تلاش خود را به کار برید. آیا افتادگی پلک درمان دارد؟

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *