100 - درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

در این مقاله می خواهیم در خصوص درمان افتادگی پلک با لیزر اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پلک با لیزر

Picture1 1 - درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در ایران

چشم ها مهم ترین عضو صورت هر فرد می باشند. چشم ها بیانگر احساسات عواطف و حال درونی فرد می باشند. شاید بتوان با قاطعیت بیان کرد چشم ها جزو حساس ترین اعضای بدن می باشند. و در صورت ایجاد اختلال در بینایی، فرد حتی توانایی انجام امور روزانه خود را هم ندارد. افتادگی پلک در افراد به علت های گوناگونی به وجود می آید. علت هایی نظیر مسائل ژنتیکی، افزایش سن، تصادف های شدید و یا غیره. پیشنهاد مقاله : هزینه جراحی پلک بلفاروپلاستی

 

درمان افتادگی پلک با لیزر یک درمان سریع است. این درمان هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه درمانی و افراد با مشورت پزشک و مشاوره با وی می توانند بهترین تصمیم را اخذ نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با درمان افتادگی پلک با لیزر آشنا کنیم.

درمان افتادگی پلک با لیزر

در این درمان التهابات و تورم های ایجاد شده به مراتب از روش سنتی آن که برداشتن پلک و عمل با تیغ جراحی است کمتر می باشد. لازم به ذکر است درمان افتادگی پلک با لیزر فاقد هر گونه خونریزی می باشد. در عمل جراحی پلک به وسیله تیغ جراحی گاها اتفاقاتی پیش می آمد که خیلی خوشایند نبود اتفاقاتی نظیر: ریزش مژه، درد های شدید در ناحیه عمل شده و یا غیره. اما در این روش این اتفاقات وجود ندارد. درمان افتادگی پلک با لیزر یک روش جدید و مدرن برای درمان ناهنجاری های ایجاد شده درون صورت می باشد.

حتما بخوانید:  درمان افتادگی پلک عصبی توسط دکتر متخصص چگونه است؟

 این عملا بیشتر برای افرادی که به دنبال برگرداندن زیبایی به چهره خود هستند انجام می شود. اما در مواردی که افتادگی پلک باعث ایجاد اختلال در بینایی فرد شده است این عمل به وسیله دکتر تجویز می شود.  لازم به ذکر است درمان افتادگی پلک با لیزر دائمی است و با خیالی آسوده می توانید این درمان را انجام دهید.

اقدامات قبل از جراحی پلک که باید بدانید

Picture2 1 - درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

درمان افتادگی پلک با لیزر

معایب و مزایای درمان افتادگی پلک با لیزر

با قاطعیت می توان بیان کرد هر روشی که به دور از تیغ جراحی باشد عوارض کمتری را به دنبال دارد. در نتیجه این روش در مقایسه با روش مشابه خود یعنی بلفاروپلاستی عوارض کمتری دارد. همچنین این عمل دوران نقاهت کمتری نیز دارد.

مزایای درمان افتادگی پلک به وسیله لیزر

همانطور که در بالا تر نیز ذکر کردیم درمان افتادگی پلک با لیزر خون و خونریزی در فرد را به حداقل می رساند. در این روش و استفاده از لیزر بافت ها اضافی بریده می شود و رگ های خونی در پلک نیز بسته می شود. همین دلیل باعث کاهش خونریزی در افراد می شود. انجام این عمل سرعت بیشتری دارد. توجه داشته باشید انجام این عمل باید توسط پزشکانی حاذق و با تجربه انجام شود. چرا که این عمل بسیار دشوار می باشد. نتیجه انجام این عمل به وسیله این روش جلوگیری از ایجاد هر گونه اسکار و یا زخم های درونی و بیرونی در چشم می باشد.

 برای افرادی که ترس از درد در طول عمل را دارند باید گفت این عمل در مقایسه با عمل بلفاروپلاستی درد کمتری دارد و به راحتی می توانید این عمل را بدون هیچ استرسی انجام دهید. همانطور که در بالا تر نیز ذکر کردیم درمان افتادگی پلک با این روش تورم و التهاب کمتری را به دنبال دارد. در نتیجه زمان مورد نیاز برای بهبودی کامل پلک ها در این عمل بسیار کوتاه می باشد.

حتما بخوانید:  پماد سی کال فیت (سیکالفیت) برای رفع جای بخیه چشم

معایب درمان افتادگی پلک به وسیله لیزر

این عمل فاقد هر گونه عوارضی می باشد. اما به شرطی که برای انجام این عمل به پزشکی متعهد، کاربلد و با تجربه مراجعه نمایید. در صورتی که به کلینیک های ارزان و بی نام و نشان مراجعه نمایید ممکن است انجام این عمل عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

خونریزی در ناحیه داخلی چشم

خشک شدن چشم و به دنبال آن ایجاد عوارض غیر قابل جبران

عدم توانایی فرد در بستن پلک ها به صورت کامل یکی از معضلاتی است که ممکن است فرد را تهدید نماید.

برگشت پلک بالا و پایین به داخل چشم.

ریزش اشک در طی روز، این مورد به علت آسیب کیسه های اشک به وسیله لیزر رخ می دهد.

توجه داشته باشید برای انجام عمل و درمان افتادگی پلک با لیزر باید قبل و بعد از عمل، اصولی را رعایت کنید. در ادامه این مقاله به این اصول اشاره خواهیم کرد.

مراقبت های قبل از عمل

برای درمان افتادگی پلک با لیزر قبل از انجام این امر حتما برای معاینه چشم و پلک باید به پزشک مراجعه نمایید.

از مصرف داروهایی که باعث ایجاد التهاب می شود خودداری کنید. داروهایی نظیر: آسپرین، ویتامین ها، مکمل های دارویی و غیره.

از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی قبل از عمل پرهیز نمایید.

توصیه ما به شما مشورت با پزشک قبل از انجام این درمان می باشد. نتیجه ای را که از انجام این عمل انتظار دارید را با پزشک خود مطرح کنید و از او راهنمایی بخواهید. این کار باعث می شود برای عمل بهترین تصمیم را اخذ نمایید.

حتما بخوانید:  اقدامات قبل از جراحی پلک که باید بدانید

مراحل و روش درمان افتادگی پلک به وسیله لیزر

در مرحله اول در ناحیه اطراف چشم بی حسی موضعی تزریق می شود.

در مرحله بعد برای جلوگیری از هرگونه آسیب به مردمک چشم، یک صفحه فلزی بر روی مردمک قرار داده می شود.

در مرحله بعد شروع کار دستگاه لیزر می باشد. در این مرحله به وسیله لیزر پوست های اضافی پلک بریده می شود.

لازم به ذکر است در این مرحله پف های ایجاد شده زیر چشم نیز قابل درمان است. و به وسیله لیزر امکان از بین بردن این پف ها وجود دارد.

در مرحله آخر نیز هیچ بخیه ای انجام نمی شود و پلک های بریده شده به هم متصل می شوند.

Picture3 1 - درمان افتادگی پلک با لیزر و ویژگی های آن

لازم به ذکر است درمان به وسیله این روش بسیار سریع انجام می شود. زمان مورد نیاز برای انجام این عمل توسط پزشکی حاذق 40 دقیقه می باشد.

بعد از انجام این عمل حتما از داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است مصرف نمایید. مراقبت های قبل و بعد از این عمل را جدی بگیرید تا دوران نقاهت خود را به خوبی سپری نمایید.

درمان افتادگی پلک با لیزر

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *