100 - نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

در این مقاله می خواهیم در خصوص نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

متخصص جراحی بلفاروپلاستی در لرستان

Picture1 2 1024x540 - نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

جراحی پلک به منظور بهبود شرایط پلک و یا برای انجام امور درمانی انجام می شود. این عمل هم دقیقا مانند عمل های دیگر دوران نقاهتی را به همراه دارد. توجه به مراقبت های بعد از انجام عمل جراحی، باعث آرام سپری شدن دوران نقاهت در فرد می شود. توجه داشته باشید مراقبت هایی که بعد از انجام عمل جراحی باید انجام شود به اندازه انجام عمل جراحی پلک حائز اهمیت می باشد. در صورت بی توجهی به مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک ممکن است عوارض جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

عمل جراحی پلک تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. چشم ها عضو مهم و حیاتی در چهره هر فرد می باشند. افراد با توجه به کهولت سن دچار افتادگی هایی در ناحیه پلک می شوند. با انجام این عمل بر روی پلک های افتاده به راحتی می توان باعث بهبود زیبایی چهره فرد و افزایش اعتماد به نفس او شد. انجام این عمل برای افرادی که دچار افتادگی پلک و یا پف در ناحیه اطراف چشم هستند انجام می شود. این عمل در افراد  هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه درمانی. چرا که در افرادی که پا به سن گذاشته اند به دلیل افتادگی پلک ها اختلالاتی در بینایی افراد ایجاد می شود. با انجام این عمل می توانید باعث بهبود این شرایط شوید.

Picture3 - نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی و مراقبت های بعد از انجام جراحی پلک

حتما بخوانید:  درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

بعد از انجام عمل جراحی پلک باید اصولی رعایت شود تا دوران نقاهت به آرامی به پایان برسد. در ادامه این مقاله به این موارد می پردازیم.

برای جلوگیری از تشدید تورم بعد از جراحی بهتر است بعد از انجام عمل جراحی پلک، سر خود را بالا تر از تنه خود قرار دهید این کار کمک می کند تورم های ایجاد شده به سرعت بهبود یابند.

مسکن هایی که پزشکان تجویز کرده است را حتما در ساعات مشخص و قبل از خواب مصرف کنید تا خوابی آرام داشته باشید.

از انجام فعالیت های روزانه خود طبق گذشته و قبل از عمل خودداری نمایید. برای بهبود تورم و التهابات ناشی از عمل جراحی بهتر است تا یک هفته بعد از عمل از انجام هر فعالیتی خودداری نمایید و به چشم های خود استراحت دهید.

تا 3 روز بعد از جراحی پلک از استحمام خودداری نمایید.

 

بررسی این موضوع که ایا افتادگی پلک مادرزادی درمان دارد؟

Picture2 - نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

شاید برایتان جالب باشد که نحوه خوابیدن افراد در روند بهبودی بعد از جراحی پلک تا چه حد می تواند مفید و موثر باشد. همانطور که در بالا تر هم به این موضوع اشاره کردیم بهتر است برای خوابیدن از دو بالشت استفاده نمایید تا سرتان در ناحیه ای بالا تر از بدنتان قرار داشته باشد. با توجه به این مورد می توانید از ایجاد تورم و التهاب در ناحیه عمل شده جلوگیری نمایید.

در صورتی که مراقبت های بعد از عمل را جدی نگیرید با موارد زیر روبرو می شوید:

در ابتدا لازم است بیان کنیم بهتر است قبل از عمل حتما با پزشک خود مشاوره داشته باشید و در خصوص مراقبت هایی که بعد از عمل باید انجام دهید اطلاعاتی را کسب نمایید. مراقبت هایی نظیر نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی و غیره.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در لرستان

ایجاد تب در افراد( بالا رفتن دمای بدن)

احساس لرز و یا گر گرفتگی در افراد

ایجاد حالت تهوع در فرد

تشدید ورم و التهاب در ناحیه جراحی شده

ترشح موادی از محل بخیه و زخم های ایجاد شده

در صورت رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل ممکن است پارگی بخیه ها بعد از عمل اتفاق بیوفتد.

ایجاد تنگی نفس در افراد

و امکان ایجاد هر گونه علائم غیر طبیعی دیگری در بدن امکان پذیر است.

تغذیه بعد از انجام عمل جراحی پلک

تغذیه بعد از جراحی پلک امری است مهم. بهتر است در دو روز ابتدایی عمل از غذاهایی با بافت نرم استفاده نمایید. لازم به ذکر است در حین عمل به دلیل مصرف داروهای خاص ممکن است در گوارش افراد مشکلاتی به وجود بیاید. همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم چند روز ابتدایی عمل نباید کار های سنگین انجام داد. در نتیجه بهتر است از غذاهایی با بافت نرم و یا میوه هایی تازه استفاده نمایید تا در گوارشان مشکلی ایجاد نشود. در نتیجه به تغذیه بعد از عمل خود توجه نمایید. در کل می توان اینگونه بیان کرد که بهتر است در چند روز ابتدایی عمل از مصرف غذاهای ناسالم و یا مشروبات الکلی خودداری نمایید.

قابل ذکر است مشروبات الکلی باعث کم شدن آب در بدن می شود در نتیجه بهتر است از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید. برای تسریع در روند بهبود، بهتر است از مصرف دود سیگار خودداری کنید. همچنین در معرض این دود قرار نگیرید چرا که دود سیگار و نیکوتین موجود در سیگار باعث کندی روند درمان می شود.

حتما بخوانید:  اصلی ترین و ضروری ترین مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

پاسخ به سوالات پر تکرار شما

آیا استفاده از کمپرس یخ در جلوگیری از التهابات عمل جراحی پلک موثر است؟

این تجویز ها جزو تجویز های عمومی می باشد. اما این روش در جلوگیری از به وجود آمدن التهابات بی تاثیر نیست. اما توجه داشته باشید برای انجام این امر از پزشک خود مشورت بگیرید.

آیا در دوران نقاهت از مکمل های درمانی استفاده کنم؟

برای مصرف هر نوع دارویی در این دوران بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید. چرا که استفاده از یک داروی غیر اصولی در این دوران می تواند روند درمان را کندتر کند.

دوران نقاهت عمل جراحی پلک چه مدت می باشد؟

این مدت در افراد با توجه به سیستم ایمنی افراد متفاوت می باشد. اما به طور کلی حداکثر زمانی که برای دوران نقاهت باید در نظر گرفت 10 روز می باشد.

سخن پایانی

در انتها لازم است بیان کنیم برای انجام عمل پلک چشم حتما مراقبت های قبل و بعد از آن را جدی بگیرید. مراقبت هایی نظیر نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی و یا تغذیه. این موارد شاید در نگاه اول به نظرتان ساده باشد. اما همین موارد کوچک در روند بهبود درمان بسیار موثر است. پلک جزو ناحیه های حساس در چهره هر فرد می باشد. در نتیجه عمل جراحی پلک را جدی بگیرید. تا نتایج قابل قبولی از آن دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *