100 - آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

 
مقدمه

مجموعه زیبایی دکتر محمد جعفری در این مقاله می خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود یا خیر. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که این عمل را انجام دهند. زیرا با گذشت زمان و افزایش سن، پوست کلاژن های زیر خود را از دست می دهد و دچار افتادگی و چروک می شود. این اتفاق برای پوست پلک نیز می افتد و با گذشت زمان و افزایش سن پوست بالای پلک شل می شود و دچار افتادگی می گردد. این موضوع می‌ تواند بر زیبایی افراد تاثیر منفی بگذارد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

Picture5 1 - آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

                                                                          عمل پلک

در بعضی موارد این اتفاق می‌ تواند بر روی بینایی افراد نیز تاثیرات منفی بگذارد. با پیشرفت علم روش های بسیار عالی برای رفع این مشکل به وجود آمده است. عمل جراحی زیبای پلک یک راه عالی برای درمان افتادگی پلک می باشد که افراد می‌‌ توانند از آن بهره برده و مشکلات افتادگی‌‌ پلک خود را به راحتی درمان کنند. البته در نظر داشته باشید که انتخاب پزشک حاذق در این زمینه می‌ تواند در نتیجه کار تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چه پزشک شما از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد، نتیجه کار شما نیز بهتر و زیباتر خواهد شد.

نشانه ها و علائم افتادگی پلک در افراد

عمل پلک یک درمان عالی می باشد. میزان افتادگی پلک یا پتوز در افراد مختلف، متفاوت است. یکی از نشانه ها در افتادگی پلک پایین تر بودن پلک نسب به حالت عادی می باشد. این موضوع علاوه بر اینکه بر روی افراد تأثیرات منفی می‌ گذارد می‌ تواند دید آن ها را نیز با مشکل روبرو کند. زیرا پلک بر روی چشم قرار می گیرد و زاویه دید افراد را کاهش می دهد. در این صورت افراد سعی می کنند که زاویه دید خود را بهتر کنند در نتیجه مجبور هستند که زاویه صورت خود را رو به بالا بگیرند و با دادن ابروها به بالا این مشکل را برطرف کنند.

حتما بخوانید:  افتادگی پلک چیست

 به مرور زمان این اتفاق سبب ایجاد چین و چروک بر روی نواحی پیشانی خواهد شد. همچنین فرد را با یک مشکل جدی در روبرو می کند. اگر فکر می کنید پلک شما افتاده است می توانید عکس های امروز خود را با عکس های چند سال قبل خود مقایسه کرده و به وجود این مشکل پی ببرید.

عمل جراحی غبغب

Picture4 1 - آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

                                                                       افتادگی

علت های افتادگی پلک

تشخیص اینکه شما افتادگی پلک دارید یا نه و آیا به عمل پلک نیاز دارید با پزشک معالج تان می باشد. پلک به عضله ای متصل می باشد که این عضله خود توسط یک عضله کوچکتر حمایت می شود و سبب بالا نگه داشتن و حرکت پلک ها می شود. یک عضله نیز در زیر پوست ابروها وجود دارد. که این عضله وظیفه بالا بردن پلک های افراد را بر عهده دارد. اگر هر کدام از این عضله ها با مشکل مواجه شوند، عملکرد شان مختل شده و موجب افتادگی پلک می شوند. این مشکل را می توانید در افراد مسن و سالخورده و کهن سال مشاهده کنید. این افراد به علت اینکه عضله و پوست اطراف چشمشان ضعیف است، بیشتر با این مشکلات روبرو می شوند.

علت های افتادگی پلک

در بعضی مواقع افتادگی پلک به صورت مادرزاد می باشد. بعضی از نوزادان موقع تولد با مشکلات عضلات پلک فوقانی به دنیا می آیند. که این مشکل سبب افتادگی پلک می شود. بهتر است اگر این موضوع را در کودک خود مشاهده کردید به سرعت درمان را آغاز نمایید. زیرا این مشکل سبب می شود نوزاد دچار تنبلی چشم شود. هرچقدر این مشکل را در سنین کم برطرف نمایید می توانید نتیجه بسیار بهتری را به دست آورید. یکی دیگر از علت های به وجود آمدن افتادگی پلک بیماری‌ های عصبی می باشد. همه افراد می دانند عضلات چشم توسط یک سری اعصاب کنترل می شوند. این اعصاب دستورهای خود را از مغز می گیرند.

حتما بخوانید:  افتادگی پلک چشم را چگونه درمان کنیم؟

بیماری عصبی علاوه بر ایجاد بیماری پتوز عوارضی مانند سکته قلبی، دیابت، تومور مغزی و‌.‌.. را نیز به وجود می آورد. از دیگر علت های به وجود آمدن مشکل پتوز بیماری ام اس می باشد. این بیماری جزو یکی از بیماری های بسیار نادر می باشد که می تواند بر روی عضلات پلک تاثیر بگذارد و این عضلات را با مشکل روبرو کند. علاوه بر عضلات پلک می تواند بر روی عضلات بازو، عضلات صورت و عضلات پا نیز تاثیرات منفی بگذارد.

Picture3 3 - آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

                                                                       بلفاروپلاستی

آیا عمل بلفاروپلاستی قابل بازگشت است

اگر قصد دارید عمل بلفاروپلاستی یا عمل پلک را برای مشکل پلک خود انجام دهید اما در رابطه با این عمل اطلاعاتی ندارید بهتر است این قسمت از مقاله ما را با دقت مطالعه کنید. با افزایش سن پوست پلک کلاژن از دست می‌ دهد و دچار افتادگی و چروک شدن می شود. بعد از عمل بلفاروپلاستی پوست مجدد دچار افتادگی‌ می شود و به مرور زمان با بالا رفتن سن افراد ممکن است افتادگی‌ پلک مجدد برگردد. با بالا رفتن سن  پوست دوباره روند پیری خود را طی می کند و با شدت گرفتن این موضوع می تواند اثرات خود را بر روی پلک جراحی شده نیز نشان دهد.

Picture2 3 - آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

                                                                درمان افتادگی پلک

 اما باید این  موضوع را در نظر داشته باشید که سال های زیادی طول می کشد تا پلک بعد از عمل به حالت اولیه خود بازگردد. اما ممکن است فرد مجدد دچار افتادگی‌ پلک شود و این عمل بازگشت داشته باشد. افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند باید در رابطه با این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشند.

حتما بخوانید:  جراحی بلفاروپلاستی در گلستان

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با افتادگی پلک صحبت کنیم و در رابطه با نتیجه عمل بلفاروپلاستی و عمل پلک نیز اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. داشتن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب می توانند از پیری زودرس پوست جلوگیری نمایند. افراد باید تاثیرات ورزش بر روی پوست صورت را جدی بگیرند. زیرا ورزش می تواند باعث سفت شدن پوست صورت شود و در این زمینه کمک زیادی کند. بعد از اینکه عمل بلفاروپلاستی را انجام دادید باید سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. به این صورت می توانید پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.

 بهتر است روزانه ۱۰ لیوان آب مصرف کنید، استفاده از کرم های مرطوب کننده، داشتن تغذیه سالم، انجام ورزش های روتین و منظم، انجام ماساژ و ورزش جهت جلوگیری از افتادگی پوست، دوری از استرس و تنش های عصبی، داشتن خواب کافی، پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست هنگام خواب و … مواردی می باشند که می توانند پیری شما را به تعویق بیندازند. همچنین نتیجه عمل بلفاروپلاستی را دائمی نمایند.

مطالب پیشنهادی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *